Oman asiakaskannan kasvattaminen markkinoijan ykkösprioriteetiksi!
Yleisesti ottaen markkinointiluvalla ymmärretään, että kuluttaja on antanut sähköpostinsa markkinointiviestien vastaanottamista varten – tilaamalla uutiskirjeen.
Tämän lisäksi markkinointiluvalla tarkoitetaan myös mahdollisuutta soittaa asiakkaalle tai lähestyä häntä tekstiviestitse. Tekstiviesti on tehokas keino lähestyä asiakasta, jos viesti on lyhyt ja innostava sekä ohjaa suoraan tarjoukseen.
Kuluttajan rekisteröityessä yrityksen omaan kanta-asiakasjärjestelmään tai tilatessa uutiskirjeen, hän antaa yritykselle luvan lähettää asiaankuuluvia sisältötarjouksia. Näissä tapauksissa asiakas antaa tietoja vastineeksi jostain kiinnostavasta ja tämä on markkinointiluvan perusta. Lyhyesti sanottuna, se on tapa tehdä markkinointia asiakkaille heidän ehdoillaan.
Lupapohjainen markkinointi on tapa yrityksille tarjota kannustimia, jotka vastaavat asiakkaiden kiinnostusta.
Kannattaako markkinointilupia kerätä?
Suoramarkkinointi markkinointiluvallisiin asiakkaisiin on kustannustehokas markkinointimenetelmä. Lupaperusteinen markkinointi luo myös uusia liidejä. Kun joku tilaa sisältöäsi, hän tekee tilauksen saadakseen lisätietoja yrityksesi tarjoamista palveluista. Suoramarkkinoinnin avulla voidaan ylläpitää vahvoja asiakassuhteita ja rakentaa vahvaa brändiä.
Se on myös tärkeä työkalu kerätä dataa asiakkaista tulevaisuutta varten. Yritykset, jotka ovat ottaneet oman datan keräämisen ykkösprioriteetikseen pärjäävät muita paremmin tulevaisuudessa, evästeiden loppuessa.
Jos omat markkinointitoimenpiteet eivät riitä saavuttamaan riittävästi uutta, potentiaalista asiakaskuntaa, kannattaa yrityksen ottaa käyttöön Leadsparkin tarjoamat työkalut. Niiden avulla uusista potentiaalisista asiakkaista kerätään muutakin tietoa kuin vain nimi ja sähköposti. Leadspark tarjoaa markkinoiden laadukkaimpia markkinointilupia niin tele-, sms- kuin sähköpostimarkkinointiin.